Monday, January 01, 2018

Gimbap Szilveszterre


Tudom, a gimbap elég közönséges ételnek számít Dél-Koreában, amit többnyire uzsonnaként fogyasztanak, de úgy gondoltam, pont megfelel hidegtálként egy svédasztalra. Mivel Szilveszterre készítettem, a receptet kissé módosítottam: marhahús helyett disznóhúst használtam, és savanyúságot nem tettem bele, hogy ne legyen savanyú az új év. Ez utóbbi nem volt kezdettől szándékos, hanem a helyzetből adódott - ugyanis nem kaptam danmudzsit, azaz sárga savanyított retket. Helyette kígyóuborkát tettem bele (nem savanyítottat,  ezt már tudatosan). És ha már savanyú nem került bele, az édeset is kihagytam, azaz nem tettem cukrot a húsra, hogy rákaramelizálódjon sülés közben. Ettől eltekintve az eredmény egész jó lett.

Kövekezzék az eredeti, fentebb belinkelt recept lefordítva, mennyiségek nélkül:
  • Az aprószemű rizset megfőzzük, sózzuk és meglocsoljuk egy kevés szezámolajjal, majd letakarva hűlni hagyjuk.
  • Vékony csíkokra vágjuk a hámozott sárgarépát, és megsózzuk, hogy levet eresszen.
  • Hosszú hasábokra vágjuk a sárga retket (én az uborkát vágtam ilyenre).
  • A spenótot forró vízben 1-2 perc alatt megfonnyasztjuk, lecsöpögtetjük, és megsózzuk. (Nem vágjuk össze!) Néhány fokhagymagerezdet megtisztítunk, összetörünk, hozzáadjuk a spenóthoz, meglocsoljuk egy kis szezámolajjal, és összekeverjük. (Én a nyáron leforrázott és lefagyasztott spenótot olvasztottam ki, és serpenyőben a fokhagymával olajon megfuttattam.)
  • A marhahúst csíkokra vágjuk, és megveregetjük késsel (mintha potyolnánk). Ráteszünk néhány gerezd megtisztított és összetört fokhagymát, két teáskanál szójaszószt, megszórjuk őrölt borssal és barna nádcukorral, majd összekeverjük.
  • Napraforgó olajos serpenyőben megsütünk 3 felvert egész tojást úgy, mint a palacsintát, mindkét oldalán. Amikor készen van, csíkokra vágjuk.
  •  Serpenyőben, napraforgó olajon megpároljuk a sárgarépát. Az ettől maradt olajban megsütjük a húst.
  • A hínárlapokat kis gázláng felett megpirítjuk, a fényes oldalukkal lefelé fektetjük, elegyengetjük rajta a rizset, de 3 ujjnyi széles részt felül üresen hagyunk. A rizs közepére helyezzük a húst, a sárgarépát, a retket, a spenótot és a tojást. Szorosan feltekerjük ügyelve arra, hogy a rizs körkörösen fogja körül a tölteléket.
  • A tekercseket megkenjük szezámolajjal, ujjnyi szeletekre vágjuk, és megszórjuk szezámmaggal.


Jó étvágyat!  

(Ajánlom, nézzétek meg a linken a videót, hogy lássátok is, hogyan készül.)


No comments:

Post a Comment